JellyPages.com

Mei Dah Tiba ! ! !


Assalamualaikum. Dah masuk bulan Mei, bulan terakhir untuk aku kumpul duit sebelum nak masuk sambung belajar. Honestly aku sayang gila dekat achik kedai. Aku dah anggap macam mak aku sebab achik tu memang tak pernah berkira dengan aku. Selalu juga bagi pendapat pasal nak sambung belajar ni. Aku bersyukur dapat majikan yang caring, tak berkira, buat kerja sama-sama. Aku sayang semua orang dekat tempat kerja tu termasuklah customer achik. Haha.! Tapi sayang aku TERpaksa  berhenti juga sebab nak sambung belajar walaupun aku tak tahu nak sambung belajar mana lagi. Minta Allah beri petunjuk kepada aku. Amin.

Hari ni ada orang belanja aku. Macam-macam dugaan la nak suruh budak nie belanja aku. First ingatkan aku tak jadi cuti. Planning punya cantik, tiba-tiba achik kata kerja pula. Tapi sebaik semalam sebelum nak balik achik tu kata cuti. Nasib dapat cuti, kalau tidak memang tak ada rezeki aku nak suruh dia belanja. Tapi bila aku nak keluar rumah pula tadi, perut meragam pula. Aku dah lambat di situ. Teruk betul la perut ni. Tahulah nak kena kosangkan tangki sebab ada orang nak belanjakan. Aku makan ABC je. Sebab tetiba rasa terliur bila baca novel ada sebut ABC. Haha.. baca novel pun boleh terliur tau. ABC  aku sampai dulu. Entah macam mana, time makanan member aku sampai, waiter nie terlanggar  ABC aku dan tertumpahlah sikit dekat atas beg aku. Mula-mula nak marah juga la kan. Tapi bila fikir, cam tak molek aje. Macam aku tak pernah buat macam tuh. aku buat lagi dasyat! Basah seluar orang tuh. sebaik abang TNB tu tak marah. Aku hanya mampu tersenyum bila aku tumpahkan air  lepas tu aku bagi tisu. Malu kowt. Tapi abang tu Nampak cam tak serik, esok dia datang dan terus datang makan kat kedai.  Walaupun ada rasa malu tapi tetap aku senyum. Senyum itu sedekah. So kat waiter tadi tuh aku tak la marah sangat. Kira 0-0 la. Haha . Allah akan balas apa kita buat cuma bezanya lambat atau cepat saja. So, jaga-jaga ada yang memerhati setiap apa yang kita lakukan!

Sampai hari ini, aku masih mencari-cari kema destinasi yang aku patut pergi. Tak tahulah nak belajar mana. Rambang mata aku tengok. Kalau korang ada pendapat boleh la suggest kat aku. Aku terima semua teguran dang pendapat korang. Insya’allah .

Okay. Kat sini jelah. Sebab tak ada mood nak online sangat. Semua sibuk pasal PRU13 esok.  Bye and good night.






#pergilah keluar mengundi esok. undian anda amat berharga untuk penentu masa depan negara. 


No comments: