JellyPages.com

Confuse ! ! !


Assalamualaikum. Esok cuti! Hurray! Sebenarnya dah terlanjur minta cuti, so cuti jelah. Lagi pun ada budak part time dua orang. Mesti terkawal punya kedai esok. Memandangkan orang pun tak berapa ramai. Gaji pun tak berapa masyuk la. Dah dua hari macam ni. Aduh. Ingat bulan ni nak top up gaji bulan lepas yang dah banyak joli. Duit tuh lesap macam tu aje. Susah dapat duit TAPI duit keluar macam AIR! Nak buat macam mana. Dah nasib badanlahkan. Haha. Bulan 5 ingat last nak kerja. Nak rest satu bulan sebelun aku pergi belajar. Tapi rasa sayang pula sebab rehat sampai satu bulan tak dapat apa-apapun. Masih dalam pertimbangan. Stop pasal kerja..!

Ni nak cerita pasal sambung belajar pula. Aku dapat tawaran ke UniKL course ENGINEERING TECHNOLOGY IN COMPUTING dekat City Campus. Lepas tu, aku ada dapat KPTM course  HUMAN RESOURCE MANAGEMENT dekat Kuantan. Sekarang ni mak dengan ayah aku suruh aku buat pilihan terbaik untuk diri aku. Tapi laku ke sijil swasta ni kalau minta kerja nanti? Better minta IPTA orang cakap. Tapi ni ada loan MARA. Senang sikit. Tapi.. arghhh. Banyak sangat tapinya. Sebenarnya aku nak tunggu UPU baru aku fikir UniKL nie. Aku tak mengharap U yang glam-glam nie. Kalau aku dapat Poli pun aku rasa dah cukup. Better aku pergi Poli kowt dari UniKL ni.. ADA CADANGAN ATAU PENDAPAT BOLEHLA DIKONGSIKAN . (dah macam iklan tv plak)  TAPI macam yang abah cakap…kalau aku dapat maktab tu lebih terjamin. Memang itu pun aku nak. Tapi abah rasa, anak abah nie boleh ke? Hanya mampu berdoa siang malan nak yang terbaik diri ni dan tak nak bebankan abah. Kesian !

Kalau nak fikirkan masalah. Memang sampai kesudah tak habis-habis masalah. Serabut aku dibuatnya. Dengan masalah peribadi. Hmm… Hilang mod aku nak kerja bila orang buat aku macam ni! Aku jadi serba salah! Stop la buat aku macam ni. Petang tadi aku tunggu “dia”. Just nak senyum je dengan “dia” untuk tebus yang hari tu punya.tak pun dapat legakan hati aku yang tak tenteram! Tapi itulah aku. Ada masalah sikit. Cakap lain. Tapi nanti aku buat lain. Aku segan+malu+tak biasa+gugup=semua hancur! Apa nak jadi dengan aku pun, aku tak tahulah….

Okay lah. Rasa dah cukup kowt. Nak tidur pulak. Okay. Bye !


#berfikir sebelum bertindak! menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tiada gunanya








No comments: