JellyPages.com

CuTi-CuTi !!!

Minggu ni memang terbaiklah aku cakap. Dengan cuti dan ganti sekolahnya. Memang cantik. Banyak benda yang terjadi time cuti. Siapalah aku nie. Bukan perfect mana pun kalau tak buat kesalahan kan?.


19/4
 Cuti sempena Keputraan Sultan Perak. Untunglah siapa yang sama birthday dengan sultan tu. Hehe. Pagi tu ada buat qiamulai kat hostel. Lepas tu ada buat solat dhuha pukul 8. lepas solat dhuha tu, ada kuliah pula. Best juga. Siap boleh buat perbahasan dengan budak laki. Actually, bagi aku seks bebas nie dua-dua salah. Lelaki dan perempuan. Kalau lelaki tak melayan tak akan jadi dan kalau perempuan pandai jaga aurat tak akan ada anka luar nikah. Tapi untuk bangkit memang malulah. Sebab tirai semua buka. Walaupun lelaki yang ada dekat surau itu adalah lelaki yang sama di sekolah. Tapi aku tak mampu. Aku tak seberani orang yang bangun. Huhu.

Lepas habis kuliah tu. Ada makan-makan. Tapi sayangnya, aku tak pergi pun. Berlaparlah aku. Aku tak pergi makan sebab nak pergi library. Kena susun buku yang da di automasi tu. Ikutkan, hari ini pun ada. Tapi today aku outinglah. Sorry teacher. Bukan nak lari dari buat kerja taw.

Time kat library tu. Serius best. First time aku rasa aku beramah mesra dengan pengawas library lelaki. Huhu. Lepas dah buat tampal sticker tu sikit. Time tok solah zuhur dan makan tengahari. So baliklah ke asrama. Sembahyang dan pergi makan lah aku. Lepas makan tuh pergi PW nak hantar barangan dekat budak laki. Tak sampai 5 minit pun. Lepas aku dengan si kawan aku nak balik ke asrama. Datang pula cikgu. Aduh. Tak ada kerja cari kerja betullah. Kan da kena soal siasat dengan cikgu. Haha. baruah.! Sekarang aku sensitive sikit nak dengar perkataan itu. Sebab cikgu cakap kami baruah. Huh. Apalah nasib kami nie. Nak buat macam mana. Nasib badanlah.

Lepas tuh aku pergi library balik. Ada something yang terjadi. Tapi aku tak berapa tahu. 17/4 birthday teacher. So teacher beli cake dan kami(pengawas library) makan dan ada lah jajan sikit. Aku kena basuh pinggan. Tapi sebaik lepas diaorang makan, Becqi yang basuh pinggan tu pula. Aku Cuma basuh cawan saja. Thanks to Becqi yeah!.
 
Lepas makan, continue buat kerja. Sembang dengan ** memang best. Tak sangka kau nak bagi aku tengok phone kau. cara kau macam memcabar aku. Mula-mula tak berani. Tapi bila aku cakap “Tak apalah”, kau masih tak nak ambil phone tuh dari pandangan mata aku. Aku pun ambil juga. Hehe. Kau sungguh cute! Kau senyum membuat aku tertarik! Tapi aku tak berkesempatan untuk mengenali kau. aku dah serik! Cukup hanya dapat tengok kau senyum. Cukup buat aku happy. Hehe..

                                                

 *****************

Apalah perasaan parents aku bila tahu aku kena buang asrama. Owh. Jauhilah itu semua. Bukan aku sorang malah begitu juga dengan kawan-kawan aku. Aku tak mampu untuk menggam,barkannya. So jangan buat hal yea!. Apa yang terjadi ambillah sebagai ikhtibar ! ingat!. Sayangi diri anda sebelum anda menyayangi orang lain.! Ingat mak ayah bila nak buat sesuatu perkara.! Fikir perasaan orang lain!. Mungkin kita terpaksa mengorbankan perasaan kita sendiri untuk melihat insan di sekeliling kita bahagia!



No comments: