JellyPages.com

JuMpE KaWaN

Malas rasa badan ni nak ikut kakak aku ke UniKL Mimet.. Tak tahu kenapa malas sangat. Maybe sebab aku tak larat. TAPI ! ! Lepas dah pujuk banyak kali, akhirnya aku pergi jua..

Dalam perjalanan ke UniKL tu aku mesej member aku. Sampailah kat UniKL pun aku still text dia. Sebab aku takut aku boring kt sana. sedang aku nk taip text, ada makhluk suit. Aku malas nak pandang, sebab kat situ bukan aku sorang. So baik aky tak payah nak perasankan.Tapi lepas beberapa minit. Budak sekolah lama aku call. Aku ingat dia hanya buat misscall, tapi macam lama pula berdering. Aku pun angkat. Bila dah angta. dia bagi arahan untuk aku toleh kebelakang dan tengok kiri. Macam-macamlah. tapi satu apa pun aku tak nampak dia time tuh. aku pula yang takut. Sebab akak aku dah ke depan meninggalkan aku keseorangan. mesti aku nampak macam orang bodoh jerk kan time tuh. hahaha. aku sendiri pun nak tergelak bila fikirkan balik.

Lepas tuh aku text kawan  sekolah lama aku ni. da text-text.. Aku cakaplah, nanti aku datang kat sana ok..
 Tapi hampa jerk rasanya. orang yang aku mahu ketemu tidak kesampaian kerana dia masuk explore. tak apalah tak ada rezeki kan. tapi aku still happy sebab aku rasa budak lelaki sekolah lama aku da tak macam dululah. suka gila aku. diaorang berani tegur aku. hehe.. kembang seketika sebab diaorang masih cam aku..huhu..terasa diri nie famous pulak. haha..tapi ada saja yang tak kenal aku. sedih seketika. haha...

bukan budak sekolah samudera jerk aku jumpa, budak sekolah shariman pun ada. dia nie kawan sekolah rendah aku. tak sangke dapat jumpa dia. dah lama juga tak jumpa. last rasa tiem form 3 time kat dewan MPM...haha.. terasa aku tinggi tau bila jumpa dengan kawan lama aku semua nie. hehe... tapi orang kata orang pendek nie murah rezeki dan juga malah lebih comel. so jangan rasa rendah diri yea kawan-kawan.

lepas da jumpa kawan-kawan, mereka cakap mereka pergi under SEKOLAH. diorang ada juga tanya aku. aku pergi under sekolah ke. aku hanya mampu jawab. SEKOLAH AKU CUTI HARI INI. kakak aku juga ebrtanyakan soalan yang sama. yelah. kat sekolah aku kan ada aliran elektrik elektronik. dekat pun dekat je. kenapa tak dijemput pula. pelik. rasa sedih jerk time tuh. haha...sedih lah sangat..

tetiba rasa perut lapar, ajak adik aku pergi beli burger. lama juga aku tunggu. penat. perut pun da keroncong saja. dah lah aku tengah lapar. ang budak-budak sekolah nie pula boleh nak mengedik sebelah aku. aku cepuk kunk baru tahu senyap agaknya. lelaki perempuan sama saja.

lepas beli burger. aku nak ke kakak aku tadi. ada pula yang cakap aku nie STUDENT dekat UniKL. Aku jawablah tak. tanya umur pula, aku jawab jerk. yang tak tahan kata aku anak lecture kat situ.haha.. so funny larh.. tapi aku hanya mampu kata TIDAK ..haha,.



malam tu aku pergi repair jama aku. tapi jam aku sudah tidak dapat di selamatkan lagi.. 4 tahun. kini hanya tinggal kenangan. aku semadikan kau di dalam kotak mu balik ye jam. terima kasih kerana telah berkhidmat dengan aku.. aku sayang jam aku. tapi aku juga perlukan jam baru.

No comments: