JellyPages.com

everthing


Assalamualaikum dan selamat malam semua.

 Dah lama juga tak update blog ni. Nasib baik la password tak lupa tadi. Rasa macam free je malam ni. Padahal tak pun. Tapi saja je nak update. Rasa rindu nak coret apa yang terbuku di hati ni. Cewahh.

Firstly, aku dah naik semester dua. Rasa dia? Baru sem dua ke? Hmm ada empat sem lagi, bermakna lagi dua tahun. Kawan-kawan matriks ramai yang nak gradute dah. Tipulah kalau tak jealous.! Lepas ni berkemungkinan mereka sambung degree pulak. Aku je lambat sikit. Tak pe tasya. Slow-slow la.

Second, mid sem break pun dah nak habis. Tapi tak rasa cuti pun. Asyik keluar. Eh? Keluar ada hal yea. Tak melencong ke mana-mana pun. Kerja pun tak buat sangat. Penat la. Bulan dua punya busy tu top up balik rumah. Memang balik rumah tidur saja kerja aku. Hehehe.

Tapi cuti ni aku keluar sorang-sorang tau. Abah aku dah kerja. So kena berdikari sikit. Hanya mampu minta belas ehsan dari kak ida je.. Hahaha. First time aku naik bus hijau sorang-sorang. Dari klinik kesihatan sampai stesen bus manjung kena RM1.30. Murah la. Tapi bus tu tak payah cakap la. Sekali dia brek, rasa seat yang kau duduk pun ke depan sekali. Dah macam bus antic sekolah teknik pulak. Then dari stesen bus manjung sampai rumah aku naik bus Perak Aman Jaya. Charge seringgit je. Berbaloi la. Cuma nasib tak menyebelahi aku hari ni. Terpaksa berjalan kaki nak ke MPM. Bila pergi stesen bus dengan harapan bus Perak Aman Jaya tu pergi la Lumut, sekali tak.! Bus tu pergi Beruas. Jalan kaki la teman ni tengah hari buta tu.

Dah alang-alang lalu depan TM Point, baik aku buat report telefon rumah rosak. Kalau aku straight balik rumah lagi terasa penatkan. So better singah-singah jap. Masuk TM Point tu air cond pulak. Perghh.. Nyaman gila . Bila siap buat report lalu depan kedai achik. Tempat kerja aku selama 6 bulan before aku masuk KPM ni. Terharu gila bila pakcik cakap  “anak angkat awak dah datang tu” kat makcik. Hehe. Pastu achik Ely pun sebenarnya rindukan aku. Achik ida la yang cakap. Aku pergi terkejutkan dia kat dapur. Terkejut achik Ely. Haha. “icha.. Achik dah lama tak Nampak icha. Rindu icha la” – achik Ely. I miss you too la . Haha. Memang aku senyum je sepanjang aku nak balik rumah tu. Kalau orang tengok aku la time tu. Mesti orang ingat aku ni sewel sebab senyum. Dah la jalan sorang-sorang tengah hari buta. Memang kerja gila. By the way, ni memang satu kerja gila yang dah lama aku tak buat =)

Third, nak cari duit lebih. Memang banyak cara aku buat. Yang paling tak tahan ni satu la. Aku baru dapat RM 2 . Mana boleh nak cash out lagi. So aku kena rajin sikit la. Kena rajin online. Tapi bila balik kolej tak tahu la sempat ke tak buat benda ni. Tak pela. Mana tahu 2 tahun akan datang baru boleh cash out ke kan. Sabar tu separuh dari iman. Yang bagusnya, benda ni tak merugikan sesiapa pun. Tak perlu modal langsung.

Next, tinggal lagi 7 minggu nak cuti sem.. Yeahhh..!! Final tak lama lagi weyh. Aku harap semua dapat harungi final kali ni dengan mudah dan dapat result yang memuaskan. Amin . After final nak kumpul duit tabung yang dah luak selama setahun. Itu azam cuti kali ni.!

Ok la. Rasa macam dah banyak sangat ni. Enah bila pulak aku dapat update macam ni lagi. Kena ikut mood la senang cerita.  Ok guys, goodnight and have nice day.!

#hidup perlukan pengorbanan untuk berjaya
#malu bertanya sesat jalan
#berdiri atas kaki sendiri, barulah boleh tengok keupayaan kita takat mana
 #jangan mudah percayakan orang yang kita tak kenal

No comments: