JellyPages.com

New Life

Assalamuailaiku . Rasanya tak terlambat lagi nak wish Selamat Hari Raya. Terlampau busy sangat sampai berhabuk dah blog ni. Lepas ni tak tahu la apa jadi dengan blog ni. Masa lapang pun akan penuh je lepas ni. Maybe bila memang tengah bosan gila-gila baru update story kat sini.. Maybe la kan

Actually aku nak story sikit new life aku kat KPM. Sebulan genap dah aku kat sana. So far so good la setakat ni. Cuma kesihatan aku je yang kurang memberangsangkan. HOMESICK kot. Bermacam-macam kemungkinan yang boleh aku huraikan. Haha. Sebab first berjauhan terlampau lama gila dari parents kan. So macam terkejut la. Tapi nasib baik aku demam setiap hari cuti macam Sabtu Ahad saja. Alhamdulilah, even aku demam pun aku masih kuat. Aku puji diri aku sendiri sebab aku tak pernah sekuat macam ni. Plus, aku dapat roommate yg memang caring habis.  Aku pegang kata-kata Cikgu Jalal, “Orang yang demam pada awal perubahan itulah orang yang akan kuat di akhirnya”. insyaAllah aku akan jaga korang kalau korang sakit pula and aku nak belajar sungguh-sungguh.

Sebulan aku duduk kat KPM tak ada internet, aku rasa nak mati woo. Sebab hidup kat sanasemua nak guna internet. Sangat tidak adil bagi aku yang tak ada ni. Selalu mengharap simpati orang je. Sampai kadang-kadang tu aku rasa macam aku ni TAK ADA PERASAAN MALU je. DARURAT keyh.! Aku boleh je hidup tak online semua ni cuma bila belajar pun kena cara online aku mati kutu dibuatnya. Ni tinggal lagi seminggu, tapi aku tak tahulah nak guna broadband or p1. Masih dalam proses lagi.

Cadangnya esok aku nak kerja dekat kedai makan yang dulu aku kerja. Tapi memandangkan aku pun macam banyak kerja tak terbuat lagi. Tak boleh la nak kerja. Hidup semua perlukan duitkan? Kenalah hidup berdikari kalau nak hidup selasa sikit. Tak boleh harapkan mak ayah support je. Lain la kalau kau memang keturunan orang berada. Bila aku cakap dengan mak pun, mak tak membangkang. Tu yang buat aku nak kerja nie. Dapat dalam 150 tu pun dah okay bagi aku. Sapa yang nak bagi duit kat aku dengan nilai macam tuh kalau tak kerjakan? Tapi cari kerja yang HALAL yea. Itu sudah semestinya.! So terpaksa la postpone nak kerja tu. Aku ingat nak settlekan  kerja semua malam ni. Sekali aku stuck pula tengok soalan. Apapun  tak boleh nak buat. Esok insyaAllah dapat ketenangan sikit. Aku nak try buat. Malam ni aku agak serabut.minta-mintalah ada yang sudi membantu aku esok. Amin…

Okay lah, sampai sini je yang aku mampu. Aku nak beradu untuk beri tenaga kat otak ni. Huhuhu.

#tak ada entri raya tahun nie. Maybe kalau aku sempat aku masukakan gambar je. InsyaAllah.. esok ramai yang dah pulang dan mulakan rutin harian seperti biasa. So berhati-hatilah di jalan raya.


SELAMAT HARI RAYA. MAAF ZAHIR DAN BATIN DARIPADA NATASYADILLAHMAD 



No comments: