JellyPages.com

BiRtHdaY aDiK . . .

Semalam [26/5] hari lahir adik, anak sedara aku. Happy jerk dia hari ni. Malam punya semalam mama dia cakap  “adik, esok birthday adik”. Boleh pula dia tanya adik mana. Haha. sebab mak usu pun orang panggil adik. Dia confuse lah tu. Genap da 3 tahun anak sedara aku ni. Sekejap saja da besar.

  

  

  

  

  

  

  

  

  

yummy-yummy 

  

  

  

  

muka sedih sebab dapat hadiah bufday tu..

konon manjelah tu

topeng-topeng

ingat kau artis?

  

sweet la tu?

orang celebrate birthday..dia basuh baju

senyum lebor yea

irfan

  


Muka excited! Sebab orang sambut birthday dia. Mama dia cakap nak beli cake. Faham pula dia. Sebelum beli cake tuh bawa mereka pergi main kat padang astaka sementara Kak Ida pergi beli yong tau fu. Lepas tuh baru beli cake adik. Adik bagitahu yang dia nak cake ice cream.

Celebrate birthday adik dalam pukul 9 malam. Celebrate ala kadar saja. Tak semeriah macam birthday party orang lain. Just family sahaja. Sebab hari pun macam da malamkan. Tapi Along datang lambat sikit.

Along busy sebab hari ni da nak pindah rumah ke Slim River. Berjauhanlah aku dengan Along dan Irfan. And thanks juga dekat Along sebab bagi pinjam jam sepanjang dua minggu untuk Tasya exam. Jam telah dipulangkan kepada Along. So aku menantikan bilakah aku ada jam sendiri?? Tunggu abang aku time dia balik raya nantilah. Lambat lagi. Tapi sabar tu sebahagian dari iman.

Disebabkan cake ice cream. Kena tumpang rumah Iwan lah. Sebab freeze mak penuh. Tak boleh nak sumbat dah. Entah macam mana pula si adik ni boleh jatuh dan terlanggarlah batu yang pagi tadi ada orang buat meter baru ni. Kesian birthday girl nie. Accident pula. Menangis-nangis dan terus bad mood. Mengada-ngada. Semua tak kena dan tak ada siapa boleh touch dia. Hmm. Budak-budak. Kenalah faham.

muka nak sedih
tak teruk mana pun!

No comments: